Veelgestelde vragen
Hoe kunnen wij jou het beste helpen?
Registratie
Nee. Een registratie in het KRP is altijd persoonsgebonden op basis van het diploma pedicure of medisch pedicure. De geregistreerde is zelf verantwoordelijk voor de betaling van de factuur. Als een geregistreerde een afspraak heeft met een werkgever over de betaling van de ProCERT factuur is dit hun eigen verantwoordelijkheid.
Nee, die mogelijkheden kent ProCERT helaas niet.
Registratie is alleen mogelijk op persoonlijke titel van de pedicure. Er bestaat geen werkgeverabonnement bij ProCERT. Voor iedere KRP-ingeschrevene geldt dat zij zelf de factuur en betaling van de registratiekosten moeten verrichten. Wil je als werkgever eventueel achteraf de kosten voor je rekening nemen, dan zul je daarover met je medewerker afspraken moeten maken. Het is goed om dit soort zaken tussen werkgever en medewerker sluitend vast te leggen.
Om geregistreerd te blijven moet je een bepaald aantal punten halen in verschillende domeinen. De algemene richtlijn is dat 1 accreditatiepunt wordt gegeven per studie-uur. In het registratiereglement staat uitgebreid beschreven hoeveel punten behaald moeten worden in de betreffende accreditatieperiode en welke accreditatieactiviteiten eventueel toegekend worden.
Nee, dat is niet mogelijk. Het KRP kent (nog) geen verplichte bij- en nascholing om het certificaat Medisch Pedicure Sport actueel te houden. Zolang er geen sprake is van verplichte bij- en nascholing kun je je niet inschrijven als Medisch Pedicure Sport in het KRP. Als je wel duidelijk wil maken aan consumenten dat je Medisch Pedicure Sport bent, dan kun je dit aanpassen onder 'Mijn gegevens' en het tabblad 'Contactgegevens openbaar register'. De informatie die staat genoteerd onder 'Contactinformatie praktijk' wordt ook getoond in het openbaar register dat voor consumenten toegankelijk is.'
Een pedicure moet in het bezit zijn van een geldig diploma Pedicure of Medisch Pedicure. Je kunt je inschrijven in het basisregister Pedicure of basisregister Medisch Pedicure. De eisen waar een ingeschreven pedicure aan moet voldoen staan beschreven in het registratiereglement.
Nee, zonder bewijs van diploma kan je je niet laten registreren. Je kunt eventueel wel een kopie opvragen uit het diplomaregister van DUO of via de brancheopleider waar de opleiding destijds is gevolgd. Kosten zijn voor rekening van de KRP-geregistreerde.
Het registreren in het KRP gaat via PE Online. ProCERT heeft een handleiding ontwikkeld voor KRP-geregistreerden (pedicures)
Het ProVoet-lidnummer wordt door de beheerders van ProCERT ingevuld zodra je registratieaanvraag binnenkomt. In het aanmeldscherm geeft de pedicure alleen aan of hij of zij ProVoet-lid is.
Je registratiebewijs kun je zelf downloaden. Als je inlogt in het KRP vind je jouw bewijs van registratie onder 'Mijn Dossier'.
Nee, met een OVV diploma kun je je niet aanmelden in het KRP deelregister Medisch Pedicure Oncologie. Er geldt echter tot 1 september 2024 wel een overgangsregeling. Alle informatie hierover vind je op de website van ProVoet. https://mijn.provoet.nl/leden-info/onderwijs/overgangsregeling-met-oncologisch-voetzorg-verlener-naar-medisch-pedicure
Je kunt hiervoor contact opnemen met ProCert.
Indien je KRP dossier eventueel weer geactiveerd wordt moet je daarna zelf contact opnemen met Vektis om je AGB-code weer te activeren.
Er zijn opleiders die hun kennisactiviteiten vooraf laten accrediteren door ProCERT, dan zullen op basis van presentielijsten accreditatiepunten worden bijgeschreven in het persoonlijke dossiers van pedicures. Als dat niet het geval is, dan kan de pedicure zelf vragen om accreditatiepunten voor dit soort gevolgde activiteiten.
Uit de in PE Online gekoppelde bijlagen moet uit het certificaat of bewijs van deelname blijken de persoonsgegevens van de persoon die de cursus heeft gevolgd, wanneer en welke cursus is gevolgd en wie de cursus heeft gegeven. Het kan helpen bij de beoordeling en toekenning van punten om aanvullende gegevens van de cursus zelf mee te sturen.
Nee, met een OVV diploma kun je je niet aanmelden in het KRP deelregister Medisch Pedicure Oncologie. Er geldt echter tot 1 september 2024 wel een overgangsregeling. Alle informatie hierover vind je op de website van ProVoet.
Niet elk artikel, lezing/presentatie en dagvoorzitterschap zal voor accreditatie in aanmerking komen. Hiervoor geldt dat de beoordeling wordt gedaan op basis van hoofdstuk 4 uit het accreditatiereglement. Als het gaat om lezingen, presentaties of dagvoorzitterschap van of op evenementen die als evenement ook geaccrediteerd zijn door ProCERT, dan is de kans groot dat de individuele inspanning van de pedicure op dit evenement ook geaccrediteerd wordt. Belangrijk in de beoordeling is dat de activiteit gericht moet zijn op profilering, positionering of professionalisering van de pedicurebranche. Een column valt daar bijvoorbeeld niet onder. Op voorhand is niet te zeggen wat wel of niet geaccrediteerd wordt.
Een registratieperiode duurt tot het einde van de beleidsperiode (maximaal 3 jaar) en gaat in op het moment van goedkeuring. Tegen het einde van deze periode ontvangen KRP-geregistreerden een melding met het verzoek tot indienen van herregistratie. Als aan de kwaliteitscriteria is voldaan, zal een nieuwe registratieperiode van 3 jaar starten.
KRP basisregister pedicures niveau 3
Voor het jaar 2024 is de registratie voor Pedicures niveau 3 gratis. In 2025 betaal je slechts 50% van de registratiekosten.
De accreditatieperiode loopt van 1 januari 2024 tot 31 december 2026. In deze drie jaar moet een pedicure minimaal 24 accreditatiepunten behalen. Als je halverwege de periode van 3 jaar instroomt dan worden de punten die je moet behalen naar rato berekend.
In totaal moet een pedicure 24 punten behalen in 3 jaar. Van deze 24 punten zijn er 6 punten vastgesteld om te behalen in de verplichte domeinen:
- 2 punten in het domein Omgevingsbewust handelen
- 2 punten in het domein Reflectie
- 2 punten in het domein Ondernemerschap
De rest van de accreditatiepunten kun je behalen in een domein van je eigen keuze (vrije ruimte).
Als je je diploma medisch pedicure hebt behaald kun je je omzetten naar het basisregister medisch pedicure. In de handleiding voor geregistreerden kun je onder punt 5 (blz 19) lezen hoe je dat kunt doen.
De handleiding kun je vinden op onze website https://www.procert.nl/downloads
Door je aan te sluiten bij het KRP, toon je aan dat je continu bij- en nascholing volgt en aan de kwaliteitseisen voldoet. Bovendien wordt je inschrijving ook zichtbaar in de ledenzoeker op provoet.nl, wat je zichtbare professionaliteit naar de consument vergroot.
Aanmelden kan via de aanmeldbutton op deze website. Aanmelden bij het Kwaliteitsregister Pedicures register doe je in 2 stappen.
Stap 1: Maak eerst een PE-online account aan door hier jouw gegevens in te vullen. Klik op Aanmaken om jouw aanmelding te voltooien. Je ontvangt per e-mail de mogelijkheid om een wachtwoord in te stellen.
Stap 2: Nadat je een account hebt aangemaakt, log je in en doorloop daarbij de gestelde vragen. Bij goedkeuring heb je een registratie in het Kwaliteitsregister Pedicures.
Voor inschrijving in het basisregister Pedicure geldt als minimale vereiste een branchediploma Pedicure of een Crebo diploma Pedicure. Het diploma pedicure moet voorkomen op de diplomalijst van ProVoet.
AGB-code
Als je KRP registratie is beëindigd dan wordt automatisch ook je AGB-code beëindigd.
Je AGB-code is beëindigd omdat je registratie in het KRP is beëindigd. Indien je registratie in het KRP na beëindiging weer geactiveerd is dan moet je zelf contact opnemen met Vektis met het verzoek om je AGB-code weer te laten activeren.
Als je geregistreerd staat in het KRP kun je via de website https://www.vektis.nl/agb-register/agb-code-aanvragen een AGB-code aanvragen.
Je kunt pas een AGB-code aanvragen als je een KRP registratienummer hebt.
Hiervoor log je in via www.procert.nl. Onder ‘Mijn gegevens’ kun je je AGB-code toevoege
Herregistratie
Het meenemen van een overschot aan punten is pas mogelijk aan het einde van de accreditatieperiode 2021-2023. Dit gebeurt dus pas per 31 december 2023. Je ziet deze punten terug in de nieuwe accreditatieperiode 2024 – 2026 in de vrije ruimte. Je kunt maximaal 3 punten meenemen naar de volgende periode.
Je kunt geen overschot aan punten in inzetten in andere domeinen. Je moet voldoen aan alle gestelde eisen opgenomen in het Registratiereglement. Dat betekent dat je een totaal van 24 punten moet halen, en het totaal aan verplichte punten in de met name genoemde domeinen, en de verplichte activiteit moet hebben gedaan.
Nee, ProCert verrekent niet tussen domeinen wanneer een geregistreerde niet voldoet aan de voorwaarden. Je moet voldoen aan alle gestelde eisen opgenomen in het Registratiereglement. Dat betekent dat je een totaal van 24 punten moet halen, en het totaal aan verplichte punten in de met name genoemde domeinen, en de verplichte activiteit moet hebben gedaan.
ProCERT kent geen overgangsregeling.
Dit staat beschreven in het Registratiereglement. ProCert kan je in dat geval niet herregistreren voor de accreditatieperiode 2024 – 2026.
ProCert verleent geen uitstel voor het behalen van accreditatiepunten. Het maakt daarbij niet uit om welke reden een geregistreerde de voorwaarden niet behaald, denk daarbij bijvoorbeeld aan financiële redenen, gezondheidsredenen, zorgtaken voor anderen, corona-gerelateerde zaken of welke andere reden.
Als je op de einddatum van de accreditatieperiode niet aan de voorwaarden hebt voldaan, word je uitgeschreven uit het KRP.
In 2021 heeft ProCert ter vervanging van dit soort coulanceverzoeken een artikel opgenomen in het Registratiereglement onder artikel 2.8. Een kandidaat kan maximaal een tekort van 3 punten meenemen (uit de vrije ruimte) naar de nieuwe periode. De vrije ruimte wil zeggen dat het niet betreft een tekort in een verplicht domein of de verplichte e-learning. Dit tekort aan punten moet binnen een half jaar na de start van de nieuwe periode alsnog behaald zijn. Deze punten komen er in deze nieuwe periode dus extra bij naast de reguliere punten in deze nieuwe periode.
Je voldoet aan alle gestelde eisen in de accreditatieperiode 2024 – 2026. Je hoeft alleen je dossier aan te melden, zodra dit mogelijk is. Dat kan vanaf 1 oktober 2026.
Per 1 januari 2027 start automatisch een nieuwe accreditatieperiode 2027-2029.
Vraag niet te vroeg herregistratie aan, wanneer nog niet alle bolletjes op groen staan en/of je nog geen 24 punten hebt behaald. Op het moment dat je jouw dossier indient voor herregistratie, tellen alle punten die je nog gaat halen voor toekomstige activiteiten niet mee in de beoordeling. Dat betekent mogelijk dat er geen nieuwe accreditatieperiode start per 1 januari 2027. Wacht met indienen totdat je aan alle verplichtingen hebt voldaan en je status voltooid hebt.
Je hebt tot 31 december 2026 de tijd om te voldoen aan alle eisen die gelden voor de periode 2024-2026. We adviseren je niet tot het laatst te wachten. Wanneer je niet op ‘voltooid’ staat, kun je immers geen nieuwe accreditatieperiode starten na 2026. Alle geregistreerden die hun punten niet gehaald hebben in de periode 2021-2023 zijn inmiddels uitgeschreven
Maximaal 3 punten kun je meenemen naar de nieuwe accreditatieperiode. Deze punten worden geregistreerd in de vrije ruimte.
Het rode of groene bolletje bij sommige (sub)domeinen in je persoonlijke accreditatie overzicht betekent dat het een verplicht domein betreft. Als je nog niet aan deze verplichting hebt voldaan is het bolletje rood. Zodra je de verplichte punten in dit domein behaald hebt, wordt het bolletje groen. Heb je nog rode bolletjes, dan heb je nog niet voldaan alle eisen en staat je status dus nog niet op ‘voltooid’.
Het rode of groene bolletje bij sommige (sub)domeinen in je persoonlijke accreditatie overzicht betekent dat het een verplicht domein betreft. Als je nog niet aan deze verplichting hebt voldaan is het bolletje rood. Zodra je de verplichte punten in dit domein behaald hebt, wordt het bolletje groen. Heb je nog rode bolletjes, dan heb je nog niet voldaan alle eisen en staat je status dus nog niet op ‘voltooid’. Daarnaast geldt dat je een verplichte activiteit moet hebben gedaan en een totaal van minimaal 24 moet hebben behaald.
Als je 3 punten te veel behaald hebt in de vorige periode zijn deze nog niet zichtbaar in je dossier. Binnenkort zullen deze punten goed vermeld staan in je dossier.
Wanneer je halverwege de accreditatieperiode 2024-2026 bent gestart, dan zijn je verplichtingen pro rato berekend. In je persoonlijk overzicht staat dit weergegeven. Om te voldoen aan de voorwaarden op 31 december 2026 moeten alle bolletjes op groen staan en je totaal aantal punten gehaald zijn.
Algemeen
PE online is een internetapplicatie voor permanente educatie. PE online ondersteunt het proces van accreditatie en registratie. Het Kwaliteitsregister voor Pedicures maakt gebruik van de internetapplicatie van PE online voor het accrediteren van kennisactiviteiten en het registreren van pedicures.
Het beleid van ProCERT is erop gericht dat de geregistreerde pedicure zich ontwikkelt op het gebied van haar KRP-inschrijving. Dit geldt specifiek voor het domein Voetzorg. Hier wordt een onderscheid gemaakt naar aard van de te accrediteren programma’s. De geregistreerde pedicures hebben ook kwaliteitseisen op de aard van hun inschrijving. De programma’s worden onderscheiden op de volgende gebieden:
- Algemene Voetzorg niveau 3
- Algemene Voetzorg niveau 4
- Specialistische Voetzorg
De leverancier van PE Online garandeert dat het systeem stabiel, veilig en betrouwbaar draait. Er wordt dagelijks een back-up gemaakt, hierdoor is optimale veiligheid geborgd. PE Online voldoet aan alle veiligheidseisen die aan opslag van datagegevens worden gesteld. Zij voldoet daarmee aan de AVG-wetgeving
Als je voor de allereerste keer inlogt in deze omgeving moet je eenmalig de button '1e keer inloggen' gebruiken. Daarna krijg je een mail* van het mailadres info@peonline.org met de inloggegevens waarmee je in het vervolg via de bruine button 'inloggen' kunt inloggen. Let er op dat je vanaf dat moment bij 'gebruikersnaam' niet je mailadres invoert maar je gebruikersnaam van het KRP, deze begint altijd met PC-.....
Als het lijkt alsof er geen mail met inloggegevens binnenkomt, kijk dan of het bericht wellicht in de spam/ongewenste mail terecht gekomen is.
PE Online is een webapplicatie. Alle functies van PE Online zijn toegankelijk vanaf een werkplek met een browser en internetaansluiting. Zorg dat bij de internetopties de privacyinstellingen en beveiliging op ‘normaal’ staan, zodat cookies niet geblokkeerd worden.
Omdat PE Online een internetapplicatie is, kan het voorkomen dat de verbinding onderbroken wordt. Vaak helpt uitloggen en opnieuw inloggen.
Als dat de problemen niet oplost, dan kan het zijn dat de problemen in de ICT van PE Online zit. In dat geval kan gemaild worden naar support@pe-online.org. Dat zal de kennisaanbieder zelf moeten doen. ProCERT kan dit niet oplossen.
Als je voor de allereerste keer inlogt in deze omgeving moet je eenmalig de button '1e keer inloggen' gebruiken. Daarna krijg je een mail* van het mailadres info@peonline.org met de inloggegevens waarmee je in het vervolg via de bruine button 'inloggen' kunt inloggen. Let er op dat je vanaf dat moment bij 'gebruikersnaam' niet je mailadres invoert maar je gebruikersnaam van het KRP, deze begint altijd met PC-.....
*als het lijkt alsof er geen mail met inloggegevens binnenkomt, kijk dan of het bericht wellicht in de spam/ongewenste mail terecht gekomen is.
Lukt het alsnog niet om in te loggen? Verwijder dan eerst je cookies en probeer het nog een keer. Een uitleg over cookies verwijderen vind je hier. Lukt het na het verwijderen van je cookies nog steeds niet om in te loggen? Leeg dan eerst je cache. Een uitleg over het legen van je cache vind je hier.
Als je naast een KRP-registratie ook een inschrijving bij een ander register hebt zoals bijvoorbeeld KABIZ (NMMV), SKIN (Anbos) of Kwaliteitsregister voor Paramedici (NVVP) en je wilt hiervoor hetzelfde emailadres gebruiken als voor het KRP van ProCERT dan kan dat als volgt:
De pedicures op wie dit van toepassing is, krijgen in de mail die ze opvragen twee (of meer) opties voor een wachtwoordwijziging aangeboden. De ene voor het portaal van ProCERT en de andere opties voor de andere registers waarbij ze geregistreerd zijn. De verschillende gebruikersnamen voor de betreffende registers staan er bij.
Het gebruiken van hetzelfde emailadres op twee verschillende portalen is mogelijk. Om de optie te krijgen moet de pedicure zich wel eerst via het KRP-register aanmelden via de aanmeldknop op de website van ProCERT. Via de bekende inloggegevens van andere registers kom je vanzelfsprekend niet in het KRP-register terecht.
Als je KRP-geregistreerd bent bieden wij je de mogelijkheid het ProCERT-logo te downloaden zodat je dit kunt gebruiken op je facturen, briefpapier en website. Wil je het logo ergens anders voor gebruiken, neem dan eerst contact met ons op om toestemming te vragen.*
Het belangrijk om bij gebruik van het logo altijd te vermelden dat je KRP-geregistreerd bent. Om misbruik en verwarring te voorkomen kun je daarbij je registratienummer vermelden
*Misbruik en oneigenlijk gebruik maken van het logo van ProCERT is niet toegestaan!
ProCERT heeft een openbaar register dat voor consumenten, verwijzers en zorgverzekeraars toegankelijk is. Je kunt hen verwijzen naar het openbaar register op de website Iedereen die in dit register staat voldoet op dat moment aan de actuele kwaliteitscriteria en staat ingeschreven. Dit register geeft de actuele status weer van de ingeschreven pedicures.
Voor de pedicures is er een mogelijkheid om een bewijs van inschrijving te downloaden. Een gedownload bewijs van inschrijving geeft echter alleen de status van de dag van de uitdraai door. Een pedicure kan tussentijds uitgeschreven worden en daarmee niet meer in het openbaar register.
Voor actuele gegevens verwijzen wij altijd door naar het openbaar register.
Kies voor Register / Zoek een pedicure in het KRP
Je kunt dan kiezen om de volgende gegevens in te vullen:
- Naam
- Registernummer
- Plaats
- Naam organisatie (praktijknaam)
- Register
Let op: Het is belangrijk om maar 1 keuzeveld in te vullen. Vul je bij plaats een woonplaats in dan komen alle pedicures in die plaats tevoorschijn.
Wil je liever op naam zoeken, vul dan alleen een achternaam in zonder voornaam of voorletters.
Het KRP is het kwaliteitsregister voor pedicures. De pedicures die in het register staan voldoen aan de kwaliteitseisen die gesteld zijn om ingeschreven te staan. Een geregistreerde pedicure:
- beschikt over een geldig diploma en/of certificaat;
- houdt kennis en kunde op peil door het volgen van relevante bij- en nascholing;
- behandelt diabetische, reumatische en overige risicovoeten volgens door de branche opgestelde richtlijnen;
- werkt professioneel, hygiënisch, veilig en gezond volgens de codes, protocollen en richtlijnen van de branche;
- reflecteert op eigen handelen;
- ontwikkelt haar vaardigheden als ondernemer in eigen praktijk of als professional in loondienst.
Iedere drie jaar moeten ingeschreven pedicures aantonen voldoende bij -en nascholingsactiviteiten te hebben gevolgd voor de domeinen voetzorg, omgevingsbewust handelen, reflectie en ondernemerschap.
Wij adviseren hierover contact op te nemen met SBB. Dit valt buiten het aandachtsgebied van ProCERT.
Pedicures die zich nieuw inschrijven in het KRP moeten in het bezit zijn van een diploma Pedicure of Medisch Pedicure. Toch staan in het openbaar register ook pedicures met specialisatie DV, RV en DV/RV. Dat komt omdat deze pedicures met specialisaties DV, RV of DV/RV gebruik maken van oude rechten en voldoen aan de kwaliteitseisen die gesteld zijn aan hun inschrijving.
Accreditatie
Dat kan alleen als een intervisiegroep daartoe een speciaal verzoek heeft gedaan om ook accreditatie te kunnen aanvragen voor overige kennisactiviteiten. Dat kan via info@ProCERT.nl. ProCERT benadrukt wel dat deze accreditatieaanvragen ook voor een intervisiegroep een regulier accreditatietarief per aanvraag krijgt. De tarieven staan onder het tabblad Kennisaanbieders. De beoordeling geldt volgens hoofdstuk 4 van het accreditatiereglement. Dat betekent onder meer dat er beperkingen gelden voor het aanvragen van activiteiten in het domein Voetzorg. Wij adviseren een intervisiegroep om een goede afweging te maken of dat zinvol is, vooral omdat individuele pedicures voor diverse gevolgde activiteiten zelf punten kunnen aanvragen.
Nee, de kennisaanbieder kan in de aanvraag aangeven dat de betreffende scholing ook op afstand (waaronder webinar) te volgen is. Daarvoor wordt één factuur gezonden.
Om voor accreditatie in aanmerking te komen, moet bij- en nascholing een bijdrage leveren aan kwaliteitsontwikkeling. De kwaliteitscriteria daarvoor zijn opgenomen in het accreditatiereglement.
De planning van activiteiten zal niet drie jaar van tevoren bekend zijn. Zodra een kennisaanbieder de data weet waarop de cursussen worden gehouden, kunnen uitvoeringen (data) toegevoegd worden aan de activiteit. Zorg er voor dat de uitvoeringen op tijd ingevoerd worden. Er worden niet met terugwerkende kracht uitvoeringen geaccrediteerd. Deze moeten voordat ze afgerond zijn, ingevoerd zijn in PE Online. Hoe u uitvoeringen toevoegt, kunt u lezen in de handleiding voor kennisaanbieders.
Het aanvragen van accreditatie voor bij- en nascholingsactiviteiten gaat via PE Online. ProCERT heeft een handleiding ontwikkeld voor kennisaanbieders.
De kosten voor het aanvragen van accreditatie voor bij- en nascholing worden per beleidsperiode vastgesteld. Klik hier voor het actuele kostenoverzicht voor accreditatieaanvragen.
Dat hangt af van de aanvraag die de kennisaanbieder indient. Voor eenmalige activiteiten geldt dat de aanvraag voor uitsluitende die bewuste dag geldt. Als een aanvraag wordt gedaan voor herhaalde activiteiten, wordt voor 3 jaar geaccrediteerd vanaf het moment dat een positieve beoordeling is gedaan.
Om een accreditatievraag te kunnen indienen bij ProCERT, moet eerst autorisatie zijn aangevraagd bij ProCERT. Als er al een account van PE online is, dan kan de kennisaanbieder in haar account bij Autorisatie kiezen voor ProCERT. Nadat de autorisatie is goedgekeurd kan een kennisaanbieder vervolgens accreditatieaanvragen indienen.
De accreditatieaanvraag verloopt via PE Online. Het is niet mogelijk om bijlagen via email na te sturen. Als de bestanden te groot zijn, moet de kennisaanbieder zorgen dat deze bestanden kleiner worden gemaakt. Dat kan bijvoorbeeld door bestanden als PDF op te slaan. In geval van een PowerPointpresentatie met filmpjes kan de presentatie als PDF opgeslagen worden. De linkjes naar de filmpjes kunnen eventueel in een apart document gekoppeld worden.
De Stichting Arkada heeft met ProVoet aanvullende kwaliteitsafspraken gemaakt, tevens voor de bijbehorende bij- en nascholingen. Aan de kwaliteitsafspraken geeft ProCERT uitvoering bij de beoordeling van bij- en nascholing. Dat betekent dat bij- en nascholing voor de Arkada-methode getoetst worden op de volgende voorwaarden:
- de kennisaanbieder is aangesloten bij Stichting Arkada Nederland
- de kennisaanbieder houdt zich op de hoogte van vakinhoudelijke ontwikkelingen over de Arkada-methode via deze stichting;
- uit het lesmateriaal moet blijken dat ingegroeide nagels alleen te behandelen zijn door medisch pedicures met het certificaat Arkada 2 én na toestemming van de huisarts.
Alle aangeboden kennisactiviteiten die aangeboden worden door kennisaanbieders bij ProCERT worden getoetst op bovenstaande punten.
Alleen intervisiegroepen georganiseerd voor en door pedicures kunnen zich als intervisiegroep aanmelden. In alle andere gevallen is sprake van een reguliere kennisaanbieder. Het aanvragen van accreditatie gaat zoals beschreven in de handleiding voor de kennisaanbieders.
Aanvragen van accreditatie voor intervisiegroepen kan pas nadat de eerste bijeenkomst in de nieuwe beleidsperiode heeft plaatsgevonden. De organisatie vraagt nadien accreditatie aan voor de bijeenkomst, stuurt daarbij van die betreffende bijeenkomst agenda, notulen, presentielijst en eventuele overige bewijsstukken als presentaties, begeleiden documentatie e.d. mee voor de accreditatiebeoordeling.
Als accreditatie is toegewezen, wordt op basis van de presentielijst van deze bijeenkomst ook punten toegekend aan de deelnemers en de organisatie. Daarna kan de intervisiegroep telkens na een bijeenkomst een presentielijst indienen.
Om punten te krijgen als organisatie of deelnemer aan een intervisiegroep moet de intervisiegroep vooraf geaccrediteerd zijn door ProCERT.
Persoonlijke accreditatiepunten
Ja. Als de verplichte inzet per domein is behaald, mag de pedicure de resterende punten in willekeurige (sub)domeinen halen.
De te veel behaalde accreditatiepunten (maximaal 3) die je mee kan nemen uit de vorige periode 2021-2023 worden in de nieuwe periode 2024-2026 geregistreerd in de ‘Vrije ruimte’ en niet in 1 van de verplichte domeinen.
Je moet in totaal minimaal 24 punten behalen (of naar rato een ander aantal wanneer je later begonnen bent). Van die 24 punten behaal je een aantal punten vast verdeeld over de diverse domeinen. De overige punten mag je vrij invullen over de domeinen, dat noemen we de ‘vrije ruimte’. Ons advies is om altijd eerst de punten in de verplichte domeinen te halen.
Voor de accreditatieperiode 2024-2026 moet een medisch pedicure 24 accreditatiepunten behalen. Van deze 24 punten moet je 15 punten behalen verdeeld over de verplichte domeinen.
- 9 punten in het domein Specialistische Voetzorg
- 2 punten in het domein Omgevingsbewust handelen
- 2 punten in het domein Reflectie
- 2 punten in het domein Ondernemerschap.
De rest van de punten, om aan het totaal van 24 punten te komen, kun je behalen in de domeinen van eigen keuze. Wij noemen dit de ‘Vrije ruimte’.
In de periode 2024-2026 moet je als pedicure in totaal minimaal 24 punten (of naar rato een ander aantal wanneer je later begonnen bent) behalen waarvan een minimum aantal in diverse verplichte domeinen. Van die 24 punten haal je een aantal punten vast verdeeld over de diverse (sub) domeinen. Hoeveel is afhankelijk van je inschrijving. De overige punten mag je vrij invullen over de domeinen. Wij adviseren dringend om eerst de punten in de verplichte domeinen te halen.
Als in de verplichte domeinen alle punten zijn behaald, worden eerst teveel behaalde punten gebruikt voor de nog vrij in te vullen overige punten. Als je in een domein dus een overschot aan punten hebt dan blijven deze staan zodat ze kunnen worden gebruikt voor de vrij in te vullen punten. Wanneer je meer dan 24 punten behaalt, dan blijven de punten “gewoon” zichtbaar voor je. Een eventueel overschot kun je meenemen naar de volgende periode, maar dit is wel gemaximeerd tot 3 punten. En worden in de volgende periode toegekend in de vrije punten (niet in de verplichte domeinen).
In je persoonlijk puntenoverzicht zijn al je gevolgde opleidingen inclusief het aantal behaalde punten zichtbaar.
Je kunt je pas inschrijven in het KRP als je het diploma Pedicure of Medisch Pedicure hebt behaald. Je haalt accreditatiepunten na je opleiding. Je kunt geen punten krijgen voor gevolgde scholingen voordat je ingeschreven stond in het KRP. De opleiding zelf valt niet onder het KRP. In het accreditatiereglement is een uitgebreide lijst opgenomen van activiteiten die geaccrediteerd worden. Daarnaast is in de scholingsagenda overzichtelijk te zien welke activiteiten geaccrediteerd zijn, wanneer deze plaatsvinden en welke kennisaanbieder ze aanbiedt.
Je moet je als pedicure in totaal minimaal 24 punten behalen (of naar rato een ander aantal wanneer je later begonnen bent) waarvan een minimum aantal in diverse verplichte domeinen. Van die 24 punten haal je een aantal punten vast verdeeld over de diverse (sub)domeinen. Hoeveel is afhankelijk van je inschrijving. De overige punten mag je vrij invullen over de domeinen. Wij adviseren altijd om eerst de punten in de verplichte domeinen te halen.
Als in de verplichte domeinen alle punten zijn behaald, worden eerst teveel behaalde punten gebruikt voor de nog vrij in te vullen overige punten. Als je in een domein dus een overschot aan punten hebt dan blijven deze staan zodat ze kunnen worden gebruikt voor de vrij in te vullen punten. Wanneer je meer dan 24 punten behaald, dan blijven de punten “gewoon” zichtbaar voor je. Een eventueel overschot kun je meenemen naar de volgende periode, maar dit is wel gemaximeerd tot 3 punten. En worden in de volgende periode toegekend in de vrije punten (niet in de verplichte domeinen).
Het kan bijvoorbeeld zijn dat je in de huidige periode totaal nog 15 punten moet behalen. Je hebt deze 15 punten misschien wel behaald maar niet in alle verplichte domeinen. Dan zul je dus nog wel punten moeten behalen voor dat verplichte domein.
Als je inlogt op PE-Online kun je bij jouw gegevens precies zien hoeveel punten je nog moet behalen en in welke domeinen. Je vindt deze gegevens door onder Mijn dossier te klikken op Periode inzien.
In paragraaf 4.3 van het registratiereglement staan de vereisten voor deze periode.
Registratiereglement
Er zijn diverse instanties die deze cursussen aanbieden. Uit de in PE Online gekoppelde bijlagen moet uit het certificaat of bewijs van deelname blijken de persoonsgegevens van de persoon die de cursus heeft gevolgd, wanneer en welke cursus is gevolgd en wie de cursus heeft gegeven. Het kan helpen bij de beoordeling en toekenning van punten om aanvullende gegevens van de cursus zelf mee te sturen.
Kennisaanbieders hebben vier weken de tijd om deelnames aan kennisactiviteiten te verwerken. Uiterlijk 4 weken na het bijwonen van een activiteit zijn de punten zichtbaar in uw account.
Alleen intervisiegroepen georganiseerd voor en door pedicures kunnen zich als intervisiegroep aanmelden bij ProCERT. Om punten te krijgen als organisatie of deelnemer aan een intervisiegroep moet de intervisiegroep vooraf geaccrediteerd zijn door ProCERT.
Als accreditatie is toegewezen, wordt op basis van de presentielijst van de al gehouden bijeenkomst ook punten toegekend aan de deelnemers en de organisatie van de intervisiegroep. Daarna kan de intervisiegroep telkens na een bijeenkomst een presentielijst indienen, waarmee punten worden toegekend aan pedicures.
Nee. De minimale inzet van drie punten per jaar is niet langer vereist. Je hebt daarmee vrijheid om zelf te beslissen wanneer je jouw punten haalt voor deze periode. Op 31 december 2026 eindigt deze periode en moet je voldaan hebben aan het puntenvereiste en de verplichte punten in de diverse domeinen.
Nee. Als medisch pedicure krijg je geen accreditatiepunten voor het volgen van een kennisactiviteit die geaccrediteerd is in het domein voetzorg niveau 3. In het registratiereglement onder 3.2 vind je hierover meer informatie.
Het rode of groene bolletje bij sommige (sub)domeinen in je persoonlijke accreditatie overzicht betekent dat het een verplicht domein betreft. Als je nog niet aan deze verplichting hebt voldaan is het bolletje rood. Zodra je de verplichte punten in dit domein behaald hebt wordt het bolletje groen.
Je moet in totaal minimaal 24 punten behalen (of naar rato een ander aantal wanneer je later begonnen bent). Van die 24 punten behaal je een aantal punten vast verdeeld over de diverse domeinen. De overige punten mag je vrij invullen over de domeinen, dat noemen we de ‘vrije ruimte’. Ons advies is om altijd eerst de punten in de verplichte domeinen te halen.
Financieel
Nee, die mogelijkheid bestaat helaas niet. De jaarbetaling is gekoppeld aan PE Online en vindt altijd medio februari van dat jaar plaats. Dit betalingsproces is geautomatiseerd en het is niet mogelijk om hiervan af te wijken of een individuele betalingsregeling te treffen.
Intervisiegroepen betalen € 100 excl. BTW voor een accreditatieaanvraag ten behoeve van het organiseren van intercollegiaal overleg /intervisie/ toetsing. De accreditatie is 3 jaar geldig.
Omdat het betalingsproces geautomatiseerd verloopt vanuit PE Online, is het niet mogelijk om opnieuw een betalingslink te sturen. Tevens vervalt de geldigheid na verloop van tijd wegens beveiligingsredenen. In dat geval kan een KRP-lid het bedrag in de factuur overboeken aan de hand van de betalingsgegevens in de factuur.
Omdat het betalingsproces geautomatiseerd verloopt vanuit PE Online, worden ook herinneringen en aanmaningen verzonden vanuit PE Online. Wanneer sprake is van een non-betaling (de factuur wordt niet voldaan), zal je als KRP-geregistreerde uiteindelijk uitgeschreven worden uit het KRP, zoals dit staat opgenomen in het Registratiereglement onder artikel 2.9. Dat kan uiteindelijk consequenties hebben voor je cliënten.
In dat geval kun je het bedrag overboeken aan de hand van de betalingsgegevens in de factuur.
Heb je per abuis de factuur voor de registratiekosten van vorig jaar nog een keer betaald dan kan deze betaling helaas niet door CM.com worden verwerkt. Het betaalde bedrag kan niet worden verrekend met de kosten voor de jaarregistratie van dit jaar en zal door CM.com worden teruggestort. Wij adviseren je om direct de juiste factuur van dit jaar alsnog te voldoen, zodat je in elk geval daar geen openstaande factuur hebt staan voor je registratie.
ProCERT verstuurt de jaarfactuur in een emailbericht vanuit PE Online. Als onderstaande tekst in het bericht staat en de afzender is PE-online dan betreft het de jaarfacturatie van ProCERT en kunt u veilig op de link klikken en de bijlage openen.
Beste [naam],
Dit is jouw jaarfactuur voor het KRP van ProCERT. Je kunt deze direct betalen via iDeal met deze link of overboeken aan de hand van de gegevens op de bijgevoegde factuur.
Indien je gebruik maakt van de bankoverboeking is het belangrijk de betalingsinstructies op deze factuur nauw gezet op te volgen. Als het betalingskenmerk niet correct is ingevuld of ontbreekt, zijn wij niet in staat om de betaling te koppelen en kan het zijn dat de betaling aan u wordt geretourneerd.
Met vriendelijke groet,
ProCERT
De automatische incasso uit voorgaande jaren is vervallen en die mogelijkheid bestaat ook niet langer.
Als je de factuur voor de registratiekosten 2 keer betaald hebt, kun je een e-mail sturen naar support@pe-online.org met daarin je naam, KRP nummer de volgende informatie:
Betalingsinformatie 1e betaling
Van rekeningnummer:
Naar rekeningnummer:
Datum overschrijving:
Bedrag:
Omschrijving (zoals bij de betaling vermeld):
Betalingsreferentie (zoals op de factuur vermeld):
Betalingsinformatie 2e betaling
Van rekeningnummer:
Naar rekeningnummer:
Datum overschrijving:
Bedrag:
Omschrijving (zoals bij de betaling vermeld):
Betalingsreferentie (zoals op de factuur vermeld):
De kosten voor het registreren in het KRP worden jaarlijks vastgesteld. Klik hier voor de actuele registratiekosten van het KRP. De kosten worden jaarlijks in rekening gebracht bij de KRP-geregistreerde.
ProCERT stort het bedrag terug aan de geregistreerde of kennisaanbieder. De geregistreerde of kennisaanbieder moet de betaling verrichten via CM.com, zoals aangegeven is op de facturen. Zodra via CM.com de betaling is ontvangen, zal dit in PE Online zichtbaar zijn en wordt de aanvraag verder in behandeling genomen. Dringend wordt verzocht om een eventueel digitaal opgeslagen banknummer van ProCERT uit het ‘bankboek’ te verwijderen.
Bekijk via onderstaande button een voorbeeld van de factuur. Deze factuur ziet er anders uit dan voorgaande jaren, omdat het KRP nu is ondergebracht in PE online. De factuur wordt verzonden via een aankondiging e-mailbericht en is beschikbaar via de berichtenbox in PE Online. Via de betalingslink in het bericht, kun je direct via iDeal betalen of je kunt ervoor kiezen om over te boeken aan de hand van de gegevens op de bijgevoegde factuur (rekeningnummer NL45DEUT******7556 t.n.v. CM.com stichting) . De automatische incasso uit voorgaande jaren is vervallen en die mogelijkheid bestaat ook niet langer.
De facturering van ProCERT verloopt via CM.com. Er is géén automatische incasso mogelijk. Je kunt de factuur nu per bankoverschrijving betalen onder vermelding van de gegevens die op de factuur staan. Of je betaalt via iDeal aan de hand van de lik in het bericht.